KVADRAT писал(а):Да как бы ничего не смущает.
Просто слышал такую версию о тонкостях кованных поршней. (Необходим прогрев)
Вот просто хотел узнать у вас действительно ли это так
ну а как ты думаешь, почему на кованине зазоры больше делают?
Модератор: georg1970
KVADRAT писал(а):Да как бы ничего не смущает.
Просто слышал такую версию о тонкостях кованных поршней. (Необходим прогрев)
Вот просто хотел узнать у вас действительно ли это так
georg1970 писал(а):Кованина из-за пристутствия силикона в сплаве вообще менее ломучая и менее твердая, соотвественно и расширяется больше стока.
C00LM4N писал(а):Влад, у ковки же тепловое расширение больше, поэтому и зазор больше делают.
A hypereutectic piston is an internal combustion engine piston cast using a hypereutectic alloy–that is, a metallic alloy which has a composition beyond the eutectic point.
Hypereutectic pistons are stronger than more common cast aluminum pistons and used in many high performance applications. They are not as strong as forged pistons, but are much lower cost due to being cast.
Cast pistons are made by pouring melted aluminum alloy into a mold that is in the shape of a piston. After they have cooled and solidified the pistons are machined to their final shape and dimensions. This is a less expensive way to manufacture pistons since there is minimal machine work involved.
Forged pistons are made by heating a chunk of aluminum alloy and using a press to squeeze or forge it into a rough piston shape by using tons of pressure. This compacts the structure of the aluminum alloy in the piston making it stronger. It also results in the piston having more thermal expansion due to the denser structure of the alloy.
There is a third type of piston, hypereutectic. What that means is that it has a higher level of silicon that a standard cast piston. It is still a cast piston, but it is stronger, and it has less thermal expansion. That allows it to fit into the cylinder tighter and have less ring gap since it doesn’t expand as much. That is why most new cars have them, it allows a better seal in the cylinder and less emissions.
KVADRAT писал(а):...
ну и как он ездил, так и не отстроился как надо?
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0