Имя пользователя:

Пароль:


2003 Airtrek turbo help!

"А вместо сердца - пламенный мотор..."

2003 Airtrek turbo help!

Сообщение Beedub-Trek » 30 апр 2019, 04:39

Recently purchased a Airtrek turbo. It's making a weird ticking noise around the Cambelt area. As far as I am aware the Cambelt was changed 30xxx ks ago. The ticking got louder when I did an oil change, I used 5w30 penrite full synthetic oil. Also when going forwards or in reverse the left front wheel hub is making a ticking sound (not a clunk or grinding sound just a tick) is it fair to say this is the c.v or would it be the wheel bearings.
I used my code scanner the other day and it says the p0172 bank 1, o2 sensor is also faulty, when I start the car it fluctuates between 12 & 4v (using live stream mode) as soon as I start to move the car with a bit of accelerator it instantly goes to 0. Has this o2 sensor failed or is it something else?
The Trek is completely standard, no engine mods or anything. :?

Thanks for the help
Beedub-Trek
Клубень
 
Автор темы
Статус: Не в сети
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 30 апр 2019, 04:20
Откуда: New Zealand
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Имя: 101 turret road
Откуда: Tauranga
Тел.: +64274630515

Re: 2003 Airtrek turbo help!

Сообщение C00LM4N » 30 апр 2019, 06:24

You'd better film it
Probably it's one of the lash adjusters
For O2 sensor check it's voltage graph. It should rapidly change between ~0V and ~1V, at least after revving up and releasing throttle. If it stands still then replace it.

Я на Вконтакте /// Мой проект Airtrek Turbo "White Power" /// Турбоястреб на DRIVE2.RU
Турбосемья - мы всегда найдем чего бы у вас обосрать! (c)
Cколько людей, столько раз тебя и обосрут за твое мнение (c)
Аватар пользователя
C00LM4N
Злой Админъ
 
Статус: Не в сети
Сообщений: 9934
Зарегистрирован: 04 июл 2012, 10:02
Откуда: Москва
Благодарил (а): 586 раз.
Поблагодарили: 1435 раз.
Имя: Сергей
Откуда: Москва

Re: 2003 Airtrek turbo help!

Сообщение Beedub-Trek » 01 май 2019, 05:34

Thanks for the quick response, I will run up a short video of the sound. I thought initially it was the tensioners but I don't see any movement in the belt while it's idling.
Beedub-Trek
Клубень
 
Автор темы
Статус: Не в сети
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 30 апр 2019, 04:20
Откуда: New Zealand
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
Имя: 101 turret road
Откуда: Tauranga
Тел.: +64274630515

Re: 2003 Airtrek turbo help!

Сообщение georg1970 » 08 май 2019, 13:43

You should be able to read the fuel trims. If your O2 sensor is really dead fuel trims will be reading +12.5 percent most likely. If fuel trims are less than +12.5 percent, the chances are that 02 sensor is still OK. To double check it just check out the voltage changing as COOLMAN has advised in the post above.
Аватар пользователя
georg1970
Клубень Unlim 500+
 
Статус: Не в сети
Сообщений: 4995
Зарегистрирован: 04 июл 2012, 11:07
Благодарил (а): 263 раз.
Поблагодарили: 1255 раз.
Имя: Шота
Откуда: Хабаровск и Сахалин


Вернуться в Двигатель 4G63T

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1

cron